مقالات

رتبه بندی بهترین سلاح های کشتی های جنگی No Man’s Sky

رتبه بندی بهترین سلاح های کشتی های جنگی No Man's Sky

رتبه بندی بهترین سلاح های کشتی های جنگی No Man’s Sky

No Man’s Sky بازی‌ای با امکانات بی‌پایان است. از سیاره‌های مختلفی که بازیکنان می‌توانند کشف کنند تا ماجراجویی‌هایی که می‌توانند با هم پیدا کنند. با چنین دنیای وسیعی، تقریباً هر اتفاقی ممکن است بیفتد. مسیر No Man’s Sky از انتشار پرماجرا به نسخه فعلی‌اش بسیار قابل توجه است.

یکی از جنبه‌هایی که از زمان انتشار اولیه‌اش بسیار تغییر کرده است، سیستم مبارزه است، به خصوص در مورد سلاح‌هایی که بازیکنان می‌توانند روی کشتی‌های خود نصب کنند. انتخاب‌های سلاح زیادی وجود دارد که بازیکنان می‌توانند کشتی‌های خود را به آن‌ها مجهز کنند، و همچنین گزینه‌های ارتقاء زیادی برای بهبود بیشتر آن‌ها وجود دارد. انتخاب بهترین سلاح به بازیکنان کمک می‌کند تا No Man’s Sky را با سهولت و اعتماد به نفس بیشتری هدایت کنند.

8. Phase Beam

رتبه بندی بهترین سلاح های کشتی های جنگی No Man's Sky

آسیب پایه: ۱۸۰ به ازای هر ضربه

سرعت شلیک: ۱ ثانیه

زمان خنک‌ شدن بعد از داغ شدن: ۲ ثانیه

پرتو فاز یکی از بردترین سلاح‌ها در No Man’s Sky است و همچنین در طول زمان آسیب مناسبی وارد می‌کند. پرتو فاز همچنین ابزاری عالی برای استخراج سیارک‌های یافت شده در اطراف سیارات است و این انتخاب سلاح را به یک افزودنی عالی برای کشتی بازیکن تبدیل می‌کند.

بهترین ویژگی پرتو فاز در طول مبارزه، توانایی آن در تخلیه سپرهای دشمن و شارژ مجدد سپرهای بازیکن است. این زمانی که با حملات مداوم غرق شده‌اید، می‌تواند بسیار ارزشمند باشد. نقطه ضعف پرتو فاز این است که ردیابی ندارد، به این معنی که نشانه‌گیری دستی لازم است. همچنین به سرعت داغ می‌شود و با تنها ۱ ثانیه شلیک مداوم، متوقف می‌شود.

UpgradeEffectStatMaterials Required Build/Repair
Fourier De-LimiterHeat Dispersion+11%x1 Solar Mirror, x2 Wiring Loom
Phase Beam Upgrade (C – X Class)Heat Dispersion+10% (Min) +100% (Max)x75 Silver, x125 Cadmium, x1 Wiring Loom
Damage+12% (Min) +31% (Max)

7. Photon Cannon

رتبه بندی بهترین سلاح های کشتی های جنگی No Man's Sky

آسیب پایه: ۱۲۰ به ازای هر شلیک

سرعت شلیک: ۷ شلیک بر ثانیه

زمان خنک شدن بعد از داغ شدن: ۴ ثانیه

توپ فوتونی، اسب بخار سلاح‌های کشتی در No Man’s Sky، به عنوان سلاح پیش‌فرض روی تمام کشتی‌های به دست آمده در بازی نصب شده است. با این حال، بازیکنان نباید این سلاح را دست کم بگیرند. قبل از داغ شدن، خروجی آتش خوبی ارائه می دهد و می توان برای بهبود قابلیت های آن ارتقا داد و به سلاحی خطرناک برای دفاع دشمنان تبدیل کرد. هنگامی که وارد درگیری می شود، این سلاح می تواند برای بازیکنانی که با چندین دشمن روبرو می شوند، نجات دهنده باشد و تعداد شلیک هایی که می توان شلیک کرد، قابل توجه است.

UpgradeEffectStatMaterials Required
Nonlinear OpticsHeat Dispersion+11%x2 Hermetic Seal, x1 Wiring Loom, x100 Tritium
Phase Beam Upgrade (C – X Class)Heat Dispersion+1% (Min) +4% (Max)x125 Cadmium, x1 Wiring Loom, x1 Ion Battery (Repair)
Damage+8% (Min) +32% (Max)
Fire Rate+1 (Min) +3 (Max)

6. Spewing Vents (Living Ship Only)

آسیب پایه: ۱۲۰ به ازای هر شلیک
سرعت شلیک: ۷ شلیک بر ثانیه
زمان خنک شدن بعد از داغ شدن: ۴ ثانیه

دریچه‌های پرتاب (Spewing Vents) یکی از سلاح‌های منحصر به فرد و کمیاب در No Man’s Sky هستند. این سلاح‌ها فقط روی زیردریایی‌های زنده (Living Ships) که با خرید یک تخم虚空 (Void Egg) به قیمت ۳۲۰۰ Quicksilver از ایستگاه فضایی (Space Anomaly) به دست می‌آیند، وجود دارند. این کشتی‌ها دو سلاح منحصر به فرد دارند که اولین آن‌ها دریچه‌های پرتاب است.

این سلاح با سرعت شلیک ۷ تیر در ثانیه عملکردی شبیه به توپ فوتونی (Photon Cannon) دارد و پیش از داغ شدن می‌تواند ۵۶ تیر شلیک کند. دریچه‌های پرتاب به صورت پیش‌فرض روی زیردریایی‌های زنده نصب شده‌اند و امکان استفاده از آن‌ها روی دیگر کشتی‌ها وجود ندارد.

UpgradeEffectStatMaterials Required
Spewing Vents NodeHeat DispersionA-Class +3%, S-Class +3%Full Upgrade Cost from C to S is 950 Nanites
DamageA-Class +5%, S-Class +6%
Fire RateB-Class +1%, S-Class +3%

5. Rocket Launcher

آسیب پایه: ۳۰۰۰ به ازای هر شلیک (هسته)
سرعت شلیک: ۱ شلیک (حملۀ سه موشکی)
زمان خنک شدن بعد از داغ شدن: ۵ ثانیه

لانچر موشک (Rocket Launcher) یکی از سلاح‌های نسبتاً پیچیده برای استفاده مؤثر در No Man’s Sky است. بازیکنان می‌توانند سه موشک را به سمت دشمنان در فواصل بسیار زیاد شلیک کنند. این کار می‌تواند آسیب بسیار بالایی را به اهدافی که در شعاع انفجار قرار دارند وارد کند.

متأسفانه، لانچر موشک قابلیت ردیابی ندارد، بنابراین بازیکنان برای اصابت به هدف، باید به صورت دستی جهت حرکت دشمن را پیش‌بینی کنند. همچنین لانچر موشک تنها یک ارتقاء دارد. به دست آوردن این سلاح نسبتاً ساده است، زیرا روی کشتی اولیه بازیکن نصب شده است و برای استفاده به ۲۰۰ مس و ۱۰۰ کربن متراکم نیاز دارد.

UpgradeEffectStatMaterials Required
Large Rocket TubesHeat Recovery+20%x4 Unstable Plasmal, x2 Wiring Loom

4. Positron Ejector

آسیب پایه: ۱۸۰ به ازای هر پرتابه سرعت شلیک: ۲.۵ پرتاب در ثانیه زمان خنک شدن بعد از داغ شدن: ۱.۴ ثانیه

پرتابگر پوزیترونی (Positron Ejector) یکی از مؤثرترین سلاح‌های کشتی در No Man’s Sky است. این سلاح با شلیک رگباری گلوله به سمت دشمنان، آسیب بالایی وارد می‌کند. شبیه به شات‌گان، این سلاح برای بیشترین تأثیرگذاری در برد نزدیک مؤثر است. پرتابگر پوزیترونی برای از پا درآوردن سریع دشمنان در طول مبارزات هوایی ایده‌آل بوده و به بازیکنان امکان قفل کردن روی کشتی‌ها را می‌دهد و همچنین قابلیت ارتقاء برای افزایش آسیب را دارد.

مناسب برای حملات برد نزدیک، پرتابگر پوزیترونی می‌تواند به سمت دشمنان در فاصله ۷۵۰ واحد دورتر شلیک کند. با توانایی شلیک بالا و زمان خنک‌ شدن سریع‌تر، این سلاح برای بازیکنان با تمرکز بیشتر بر مبارزه انتخابی ایده‌آل است.

UpgradeEffectStatMaterials Required
Fragment SuperchargerAccuracy+20%x3 Magnetic Resonator, x2 Wiring Loom
Range+25%
Positron Ejector Upgrades (C – X Class)Heat Dispersion+1% (Min) +10% (Max)x75 Silver, x125 Cadmium, x1 Wiring Loom (Repair)
Damage+1 (Min) +2 (Max)
Fire Rate+1 (Min) +10 (Max)

3. Grafted Eyes (Living Ship Only)

آسیب پایه: ۱۸۰ به ازای هر ضربه سرعت شلیک: ۳ ثانیه زمان خنک شدن بعد از داغ شدن: ۲ ثانیه

چشم‌های پیوندی (Grafted Eyes) دومین سلاحی هستند که فقط روی زیردریایی‌های زنده (Living Ships) قابل استفاده‌اند. این سلاح با آسیب بالا برای مبارزات دوربرد عالی عمل می‌کند و عملکردی مشابه با پرتو فاز (Phase Beam) روی کشتی‌های معمولی دارد.

با توانایی ضربه زدن به دشمنان در فاصله ۳۰۰۰ واحدی، این سلاح‌ها پیش از آنکه دشمنان فرصت شلیک داشته باشند، آن‌ها را نابود می‌کنند. مشابه پرتو فاز، این سلاح‌ها قابلیت قفل کردن روی اهداف را ندارند و زمان خنک شدن آن‌ها پس از داغ شدن نیز مشابه است.

UpgradeEffectStatMaterials Required
Grafted Eyes NodeHeat DispersionA-Class +66%, S-Class +89%Full Upgrade Cost C to S is 950 Nanites
DamageA-Class +22%, S-Class +24%

2. Infra-Knife Accelerator

آسیب پایه: ۳۵ به ازای هر پرتابه
سرعت شلیک: ۱۰ پرتاب در ثانیه
زمان خنک شدن بعد از داغ شدن: ۸ ثانیه

شتاب‌دهنده‌ی چاقوی مادون قرمز (Infra-Knife Accelerator) شبیه به لانچر موشک، برای استفاده‌ی مؤثر به کمی تمرین نیاز دارد. هنگامی که بازیکن به نرخ آتش بالا و زمان خنک شدن طولانی عادت کند، این سلاح می‌تواند در موقعیت‌های جنگی ضروری باشد. شتاب‌دهنده‌ی چاقوی مادون قرمز در فواصل دور مؤثرترین است و با آسیب خروجی عالی، کشتی‌های دشمن را قبل از نزدیک شدن نابود می‌کند.

نقطه ضعف این سلاح، زمان خنک شدن آن است. با طولانی‌ترین زمان خنک شدن در میان تمام سلاح‌های کشتی در بازی، ایده‌آل این است که شتاب‌دهنده‌ی چاقوی مادون قرمز همراه با سلاح‌های دیگر استفاده شود. همچنین این سلاح قابلیت قفل کردن روی دشمن را ندارد، بنابراین از بازیکن پیش‌بینی خوب حرکت دشمن نیاز است.

UpgradeEffectStatMaterials Required
Q-ResonatorAdds additional shots to each volley.+1 +2 (Supercharged)x3 Hydraulic Wiring, x1 Quantum Computer, x2 Wiring Loom
Infra-Knife Accelerator Upgrade (C – X Class)Heat Dispersion+2% (Min) +13% (Max)x75 Silver, x125 Cadmium, x1 Wiring Loom (Repair)
Damage+1% (Min) +6% (Max)
Fire Rate+1 (Min) +15 (Max)

1. Cyclotron Ballista

آسیب پایه: ۷۰۰ به ازای هر پرتاب (هسته)
سرعت شلیک: ۳.۳۳ پرتاب (هسته) در ثانیه
زمان خنک شدن بعد از داغ شدن: ۱.۶ ثانیه

تیرانداز سیکلوترون (Cyclotron Ballista) برای بازیکنان باتجربه‌تر No Man’s Sky ایده‌آل است و یکی از قدرتمندترین سلاح‌های بازی به شمار می‌رود. این سلاح هم برای نبردهای کوتاه‌برد و هم برای نبردهای دوربرد عالی عمل می‌کند و آسیب خروجی بسیار بالایی ارائه می‌دهد؛ تنها لانچر موشک آسیب بیشتری وارد می‌کند.

تسلط بر این سلاح به دلیل سرعت پایین پرتابه‌ها نسبت به سایر سلاح‌های No Man’s Sky زمان بیشتری می‌برد. اما هنگامی که بر آن مسلط شوید، تیرانداز سیکلوترون برای ضربه زدن به سپرهای ستاره‌پیما و غیرفعال کردن دشمنان و در نتیجه آسیب‌پذیر کردن آن‌ها برای حملات بعدی عالی است. همچنین این سلاح قابلیت ارتقاء برای افزایش آسیب را دارد. نقشه ساخت تیرانداز سیکلوترون را می‌توان از بخش اتصال (Nexus) خریداری کرد و برای استفاده به ۲۰۰ دیوکسیت و ۲ سیم‌کشی نیاز دارد.

UpgradeEffectStatMaterials Required
Dyson PumpHeat Dispersion+11%x1 Amino Chamber, x1 Wiring Loom
Cyclotron Ballista Upgrade (C – X Class)Heat Dispersion+10% (Min) +40% (Max)x75 Silver, x125 Cadmium, x1 Wiring Loom (Repair)
Damage+2% (Min) +14% (Max)
Fire Rate+1 (Min) +20 (Max)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *