مقالات

رنکینگ بهترین بازی های Resident Evil از گذشته تا کنون

رنکینگ بهترین بازی های Resident Evil از گذشته تا کنون

رنکینگ بهترین بازی های Resident Evil از گذشته تا کنون : بازی اصلی Resident Evil یا به نام Biohazard در ژاپن، در سال ۱۹۹۶ بر روی کنسول PlayStation منتشر شد و اصول اساسی را به وجود آورد که به تعریف ژانر ترس بقا کمک کرد. اتمسفر فشنگی خانه‌ی اسپنسر تنش‌آور بود و تنها باعث تشدید شدن آن، محدودیت‌های فضای ذخیره‌سازی، پازل‌های پیچیده، و هیولاهای ترسناکی بودند که در هر گوشه‌ای کمین می‌کردند.

از آن زمان به بعد، بیش از سی سه بازی تحت عنوان Resident Evil منتشر شده است که شامل چندین بازی جانبی، بازی‌های موبایلی و موارد دیگر می‌شود. این سری موفق بوده است در برهه‌هایی از انتظارات منحرف می‌شود و ایده‌ها و مکانیک‌های جدید را بررسی می‌کند، اما همیشه موفق نیست. اگر می‌خواهید بهترین بازی‌های Resident Evil را تجربه کنید، این‌ها اولین بازی‌هایی هستند که باید در نظر بگیرید.
آخرین به‌روزرسانی در تاریخ ۲ اوت ۲۰۲۳ توسط Kyle Chamaillard: سری بازی‌های Resident Evil همچنان یکی از موفق‌ترین و جذاب‌ترین سری‌های بازی در دنیای بازی‌هاست. بین ورودی‌های جدید و جسورانه، بازسازی‌های عناوین قدیمی و بازی‌های جانبی، طرفداران می‌توانند حداقل یک بازی جدید Resident Evil را هر سال یا چند سال یکبار انتظار داشته باشند. ما تصمیم گرفته‌ایم که این لیست را مجدداً بازدید کرده و انتخاب‌هایمان برای بهترین بازی‌های Resident Evil در این سری را گسترش دهیم.

12. Resident Evil 0 (2002)

رنکینگ بهترین بازی های Resident Evil از گذشته تا کنون
به طوری که سریال‌های مانند The Wizard of Oz، Dumb and Dumber یا Resident Evil، پیش‌قصدی ممکن است یک راه ناکارآمد باشد برای نگه داشتن یک سری در زمانه‌ی اصلی و همچنین پاسخ به سوالاتی که واقعاً هیچکس به آن‌ها اصلاً پرسیده نشده‌اند. با عرضه در کنسول GameCube شش سال پس از اینکه Resident Evil اصلی پدیده‌ای شد، Resident Evil 0 سعی می‌کند که دوباره انرژی را در بطری گرفته ولی در نهایت به تجربه‌ای کم‌ارزش و بی‌روح منتهی می‌شود و خود را درگیر می‌کند.
وقتی که بازی Resident Evil 0 منتشر شد، استفاده از دو شخصیت اصلی، زوایای دوربین ثابت و دیگر ویژگی‌های کلاسیک Resident Evil احساس ماندگاری کرد، اما این ویژگی‌ها به نظر کسل‌کننده می‌آمدند. در حالی که بازی‌های ترسناک دیگری مانند Eternal Darkness در آن زمان چشم‌انداز ژانر را به جلو می‌بردند، Resident Evil به نظر می‌رسید که در یک حلقه تکراری گرفتار شده است. بهترین بخش از تجربه بازی کردن Resident Evil 0 محیط‌های وحشتناک آن است، اما همه چیز از گیم‌پلی تا داستان به اندازه کافی به ارث سری موفق Resident Evil پاسخگو نبودند.

11. Resident Evil 5 (2009)

رنکینگ بهترین بازی های Resident Evil از گذشته تا کنون
در اواخر دهه 2000، سری بازی‌های Resident Evil شروع به رها کردن مکانیک‌های ترسناک بقا نسخه‌های قبلی خود کرد و به یک بازی شوتر سوم شخص اکشن‌بازانه تبدیل شد. این تغییر ناگهانی بود و در حالی که برخی از طرفداران ناراضی از بازی‌هایی مانند Resident Evil 5 بودند، اما این بازی بیشتر از عناصری که سری را ویژه کرده بودند را دارد – مانند شخصیت‌ها و گیم‌پلی.
Resident Evil 5 داستان کریس ردفیلد را دنبال می‌کند که با شوا آلومار همکاری می‌کند تا از گروه تروریستی جلوگیری کنند که قصد دارند یک ویروس خطرناک را به دنیا رها کنند. این بازی شاید همان اتمسفر ترسناک را که در ورودی‌های دیگر وجود داشته است نداشته باشد، اما داستان آن همان‌طور که عجیب و پر از لحظه‌های شوکه‌کننده است، و بهترین قسمت آن این است که می‌توانید به همراه یک دوست به صورت همکاری‌ای آن را بازی کنید.

10. Resident Evil 2 (1998)

رنکینگ بهترین بازی های Resident Evil از گذشته تا کنون
توسعه بازی Resident Evil 2 فقط یک ماه پس از اتمام بازی اصلی آغاز شد و با داشتن یک کارگردان جدید در کنترل، این پیروزه توانست با موفقیت بر دوچندان کردن هر چیزی که بازی قبلی را جذاب کرده بود، ادامه یابد. شما به عنوان یکی از دو شخصیت جدید – لئون کندی یا کلر ردفیلد – شاهد فروپاشی شهر راکون سیتی هستید و باید در یک شب وحشتناک، احاطه شده توسط هیولاهای بی‌ذهن، برای بقا مبارزه کنید.
همه چیز در Resident Evil 2 احساس بزرگترین گستره و طموحات بیشتری نسبت به بازی اصلی را دارد. تنوع فراوان دشمنان، اتمسفرهای فشنگی، و موسیقی متن پویا همه چیز را بیشتر تهدیدآمیز و رمزآمیز می‌کنند. شاید پس از بازسازی فوق‌العاده سال ۲۰۱۹، دوباره بازی کردن آن آسان نباشد، اما اگر بتوانید از کنترل‌های تانکی و زوایای دوربین ثابت چشم‌پوشی کنید، بازی اصلی Resident Evil 2 هنوز هم ارزش دوباره بازدید کردن را دارد اگر فرصت پیش آمد.

9. Resident Evil Revelations 2 (2015)

رنکینگ بهترین بازی های Resident Evil از گذشته تا کنون
پس از چندین عنوان متمرکز بر اکشن، سری بالاخره با بازی Resident Evil: Revelations به ریشه‌های ترسناک و بازمانده‌گی بازگشت. اولین نسخه از Resident Evil: Revelations از ساختار روایتی قسمت‌بندی شده استفاده می‌کرد، و در حالی که دیدن کریس ردفیلد و جیل ولنتاین برای یک ماجراجویی دیگر خوشایند بود، Revelations 2 به طور کلی تجربه بهتری است.
Revelations 2 هنوز هم داستان خود را به قسمت‌های مختلف تقسیم می‌کند، اما هر قسمت حاوی لحظات جذاب شخصیتی و دنیای بازی فشنگی است. برخلاف Revelations اول، می‌توانید از طریق بازی کردن همکاری‌ای در Revelations 2 لذت ببرید، اما برای تصمیم گیری که کدام بازیکن باید به نقش بری برتون بازی کند، با دوستتان باید مبارزه کنید.

8‌. Resident Evil 3 Remake (2020)

رنکینگ بهترین بازی های Resident Evil از گذشته تا کنون
با وجود اینکه سه گانه Resident Evil عالی است، اما به دلیل زوایای دوربین ثابت و کنترل‌های تانکی، دشوار است که به بازی‌های اصلی بازگردید، اما خوشبختانه Capcom ورودی‌های قدیمی را از پایه بازسازی کرده و مناسب برای مخاطبان جدید تولید کرده است – شامل Resident Evil 3: Nemesis. در این بازی که در زمان وقوع اتفاقات Resident Evil 2 قرار دارد، شما دنبال جیل ولنتاین و کارلوس اولیورا هستید که در شهر راکون به روبه‌روی زامبی‌ها برای نجات جان خود می‌جنگند.
برای اوضاع بدتر شدن، یک موجود وحشتناک به نام Nemesis هر عضو بازمانده از اعضای S.T.A.R.S. را از بازی اصلی – مانند جیل ولنتاین – تعقیب می‌کند. با این حال، بسیاری از طرفداران ناامید بودند که دشمن اصلی بازی فقط در مواجهات نوشته‌شده حضور داشته است، به خصوص بعد از اینکه بازی Resident Evil 2 سال ۲۰۱۹ توانسته بود Mr. X را به عنوان یک تهدید دائمی و تعقیب‌کننده ارتقا دهد. با این حال، بازی Resident Evil 3 سال ۲۰۲۰ همچنان یک بازی شگفت‌انگیز با دنیای دیدنی، دنیای اکشن بی‌فراموش و هیولاهای ترسناک است.

7. Resident Evil Code: Veronica (2000)

رنکینگ بهترین بازی های Resident Evil از گذشته تا کنون
سری بازی‌های Resident Evil تا اوایل دهه ۲۰۰۰ با انواع مختلف تجربیات آغاز به کار کرد، زمانی که بازی‌هایی مانند Resident Evil Survivor و Resident Evil Code: Veronica منتشر شدند. این دومین بازی تقریباً از سوی همه مورد تحسین برای داستان، گیم‌پلی و محیط‌های شگفت‌انگیزش قرار گرفت.
بازی Code: Veronica به نحوی تنها بازی است که شخصیت‌های قابل بازی کریس و کلر ردفیلد را دارد، اگرچه آن‌ها تنها برای مدت کوتاهی دوباره همدیگر را ملاقات می‌کنند و سپس دوباره جدا می‌شوند. با وجود اینکه Code: Veronica در آن زمان عالی بود، برخی از پازل‌های آن به خوبی جلوه نمی‌کنند و با توجه به استانداردهای امروزی، حل کردن آن‌ها می‌تواند بسیار دشوار و ناراحت‌کننده باشد.

6. Resident Evil Remake (2002)

بین Metal Gear Solid: The Twin Snakes و بازسازی Resident Evil، کنسول GameCube میزبانی برخی از بهترین نسخه‌های بازی‌های برجسته PlayStation بود. کارگردانی این بازسازی سال ۲۰۰۲ از Resident Evil، که توسط خالق سری Shinji Mikami انجام شده بود، گیم‌پلی و گرافیک بازی را بهبود داد و همچنین با اضافه کردن مناطق جدید برای کاوش و پیچیدگی‌های داستانی که در نسخه ۱۹۹۶ وجود داشتند، دنیای بازی را گسترش داد.
احتمالاً این بازی به اندازه ورودی‌های مدرن چشم‌گیر نیست، اما اتاق‌های تنگ و اتمسفر مرموز همچنان همان‌طور که تقریباً سه دهه پیش بود هنوز هم برای کاوش ترسناک است. در طول بازی حس ترس واضحی وجود دارد که حتی عناوین مدرن ترس بقا سختی در تقلید آن دارند، و هر تصمیمی که می‌گیرید احساس خواهد کرد که تفاوت بین زندگی و مرگ است.

5. Resident Evil Village (2021)

رنکینگ بهترین بازی های Resident Evil از گذشته تا کنون
 بازی Resident Evil Village, به عنوان هشتمین ورودی اصلی در سری، اغلب احساس می‌کند که یک نامه عاشقانه به بازی‌هایی است که پیش از آن ارائه شده‌اند. این به طور محترمانه لحظات آشنا را بازسازی می‌کند، همانطور که در کاخ دیمیترسکو کاوش می‌کنید یا در برابر تعداد زیادی هیولاها جان سالم به در ببرید – ادای احترام به Resident Evil اصلی و Resident Evil 4.
داستان این بازی، سه سال پس از اتفاقات Resident Evil 7 رخ می‌دهد و شما دوباره در نقش ایتان وینترز قرار می‌گیرید که دخترش ربوده شده است. Resident Evil Village بیشتر تمرکزش بر روی اکشن است نسبت به نسخه قبلی، اما یکی از ترسناک‌ترین دنباله‌ها در هر بازی Resident Evil و یک گروه از شخصیت‌های شناخته شده است که به یادماندنی هستند، را در خود جای داده است.

4. Resident Evil 4 (2005)

رنکینگ بهترین بازی های Resident Evil از گذشته تا کنون
شش سال و هشت بازی جانبی پس از انتشار Resident Evil 3: Nemesis بر روی کنسول PlayStation، سری بالاخره با یک ورودی جذاب جدید بازگشت که نامی جدیدی به برند می‌بخشید و در نهایت یکی از موثرترین بازی‌های ویدئویی تاریخ را تشکیل می‌دهد.
شما در نقش لئون اس. کندی هستید، شش سال پس از اتفاقات شهر راکون، که به عنوان یک نجات‌دهنده در ماموریتی به نجات دختر رئیس‌جمهور می‌رود. Resident Evil 4 از ابتدا تا انتها یک سفر هیجان‌انگیز و بی‌وقفه است، با برخی از دنباله‌ها، خطوط داستانی، شخصیت‌ها و رؤسایی که در کل سری، بی‌نظیر هستند.
شینجی میکامی یک ماجرای بی‌زمانی را ایجاد کرد که هر بار که به صورت مجدد بر روی کنسول جدید منتشر می‌شود، لذت بردن از آن یک شادمانی مطلق است.

3. Resident Evil 7: Biohazard (2017)

رنکینگ بهترین بازی های Resident Evil از گذشته تا کنون
با موفقیت Resident Evil 4، سری بازی‌های Resident Evil شروع به دور شدن از ترسناک بودن کرد و به طور نهایی تا زمان انتشار Resident Evil 6 در سال ۲۰۱۲، به یک ساختار خالی از محتوا تبدیل شد. هیجان اطراف برند Resident Evil به طور کلی محو شده بود و بدون بازی ترسناک Resident Evil 7: Biohazard، ممکن بود که به طور کامل در سایه‌ها ناپدید شود.
کمتر سری‌هایی هستند که به اندازه Resident Evil خود را بارها بازسازی کرده باشند، اما تصمیم برای حذف همه چیزی که به آن شهرت داشت – مانند دید سوم شخص و صحنه‌های اکشن سینمایی – تا بتواند به ریشه‌هایش بازگردد، برای موفقیت Resident Evil 7 اساسی بود. دید اول شخص کاوش کردن در خانه بیکر، یکی از ترسناک‌ترین تجربیات در بازی‌های ویدئویی است و داستان همزمان هیجان‌انگیز و معده‌گرم‌کننده است تا آخرین لحظه.

2. Resident Evil 4 Remake (2023)

رنکینگ بهترین بازی های Resident Evil از گذشته تا کنون
بازسازی یکی از محبوب‌ترین بازی‌های تمام دوران ممکن بود که حرکتی ریسک‌آمیز برای کپکام باشد، اما پس از بهبود فرمول با Resident Evil 2 و 3، آن‌ها به نحوی بازی Resident Evil 4 را برای دومین بار به شاهکاری تبدیل کردند. سفر لئون برای نجات دختر رئیس‌جمهور ابتدا ممکن است آشنا به نظر برسد، اما بازی با انتظارات شما بازی می‌کند و حتی طرفداران سابق اصلی نیز را در معرض سوالات درباره آینده قرار می‌دهد.
بهترین بخش در مورد بازسازی Resident Evil 4 این است که به اندازه کافی متفاوت از نسخه ۲۰۰۶ است که به طور کامل جای آن را به عنوان روش قطعی برای لذت بردن از بازی جایگزین نکند. بهبودهای آن در گیم‌پلی و ساختار داستانی شگفت‌انگیز است، و شخصیت‌های محبوب طرفداران مانند The Merchant و Ada Wong هرگز به اندازه این بار زنده و پویا نبوده‌اند.

1. Resident Evil 2 Remake (2019)

رنکینگ بهترین بازی های Resident Evil از گذشته تا کنون
وقتی کپکام بازی اصلی Resident Evil را برای کنسول GameCube بازسازی کرد، توانست به شکل‌های معناداری بر روی بازی پایه اضافه کند که تمام ماجراجویی را بازتعریف کرد. وقتی تصمیم به بازسازی Resident Evil 2 تقریباً بیست سال بعد گرفتند، از همین فلسفه استفاده کردند تا بازی را که از سال ۱۹۹۸ به یاد دارید را بازسازی کنند، در حالی که آن را بزرگ‌تر، بهتر و در هر نوعی که تصور می‌کنید ترسناک‌تر کردند.
در Resident Evil 2 دو داستان وجود دارد – با حضور لئون اس. کندی و کلر ردفیلد – که هم‌زمان با یکدیگر تلاقی می‌کنند در حالی که آن‌ها را بازی می‌کنید. کاوش در ایستگاه پلیس فشنگ شهر راکون ترسناک است و با اجرای یک موجود غیرقابل کشت به نام آقای ایکس به شکلی وحشتناک‌تر می‌شود.
هر دو داستان شخصیت‌های جالب، جلب ترس نهفته‌شده‌های خوب و امکان بازی متناوب بدون محدودیت را دارند که به تجربه قطعی Resident Evil 2 بازسازی کمک می‌کند.

مطالب مرتبط با این موضوع:



5 دیدگاه در “رنکینگ بهترین بازی های Resident Evil از گذشته تا کنون

  1. مسعود گفت:

    باسلام از نظر بنده بازسازی اویل۳ بدترین بود هرکس که نسخه اصلی رو بازی کرده باشه بانظر بنده موافق هست

  2. Pooria گفت:

    بازی Resident evil 3 nemesis نسخه اورجینال با متای 91 توی لیست شما نیست اونوقت نسخه اشغال ریمیک تو لیست آوردید حتی به خودتون زحمت ندادید چک کنید چه اجباری به رتبه بندی کردن دارید وقتی اینقدر اطلاعاتتون کمه متوجه نمیشم

  3. داوود نوشاد گفت:

    خیلی رتبه بندی مسخره ای بود
    رزیدنت از ۰ تا ۴ عالین
    حالا تو این ۵تا میشه بصورت سلیقه ای اولویت بندی کرد

  4. داوود نوشاد گفت:

    وااااای رزیدنت ۳ ریمیک هست ولی خودش نیست
    خیلی دیگه چرت شد

  5. مبین گفت:

    لیست شخصی :

    1- Resident Evil Village (2021)
    2- Resident Evil 2 Remake (2019)
    3- Resident Evil 7: Biohazard (2017)
    4- Resident Evil 4 Remake (2023)
    5- Resident Evil 4 (2005)
    6- Resident Evil 3 Remake (2020)
    7- Resident Evil Revelations 2 (2015)
    8- Resident Evil Remake (2002)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *