مقالات

بازی Street Fighter 6 یک رقیب بسیار جدی برای Mortal Kombat 1 و Tekken 8

بررسی‌های اولیه بازی Street Fighter 6 از سوی Capcom، نشان می‌دهد که رقبای اصلی آن، Tekken و Mortal Kombat، مجبور به تلاش بیشتر هستند. عرضه نسخه جدید بازی Street Fighter 6، آغاز دور جدیدی از بازی‌های ادامه‌دار را از محبوب‌ترین عناوین این سبک فراهم می‌کند. هر دو Mortal Kombat 1 و Tekken 8 در آینده نزدیک منتشر خواهند شد، به‌طوری که برای اولی تاریخ عرضه سپتامبر 2023 تعیین شده و انتظار می‌رود دیگری هم به زودی اعلام شود. طرفداران هر سری امیدوارند که عناوین مربوطه خود بر رقبا غلبه کنند و گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد که Street Fighter 6 یک معیار بالا برای خود قرار داده است و بسیاری از منتقدان این بازی را به عنوان بازگشت واقعی به فرمت اصلی سری تحسین کرده‌اند.

بیشتر بررسی‌های Street Fighter 6 به نظر می‌رسد که جدیدترین نسخه این سری، هم احساس آشنایی و آرامش‌بخشی را ایجاد می‌کند و هم به طور جسورانه به دنبال دستیابی به اهداف جدید است، زیرا این بازی به طور دقیق توازنی بین وفاداری به ریشه‌های خود و جسارت در پیمودن مسیرهای ناشناخته دارد. شخصیت‌های معروفی مانند ریو، کن و چان لی به بازگشت پرداخته‌اند، اما حضور شخصیت‌های جدیدی مانند لوک به خنثی کردن احساس کهنگی لیست شخصیت‌ها کمک می‌کند. حالت نوآورانه “جهانگردی” به مبتدیان نقطه شروع طبیعی ارائه می‌دهد و به بهبود الگوی “حالت داستان” بازی‌های مبارزه‌ای کمک می‌کند.

Street Fighter 6 چالشی را برای رقباش ایجاد کرده است.

بجز اضافه کردن حالت جهانگردی مانند بازی‌های نقش‌آفرینی به محتوای تک‌نفره خود و ارائه یک سبک هنری جدید و شیک که هر شخصیت را به ظاهری متفاوت درآورده، نحوه کنترل مدرن Street Fighter 6 همچنین به عنوان یک عامل تغییردهنده در سری عمل می‌کند. به ویژه، مکانیک جدید “drive” قرار است لایه استراتژیک جدیدی را به مبارزات اضافه کند. بازیکن در هر دور با یک متر “drive” پر شروع می‌کند و باید تصمیم بگیرد که هر بخش از آن را در کجا و چگونگی استفاده از آن استفاده کند.

بدون توجه به شخصیت Street Fighter 6 که بازیکن انتخاب می‌کند، مکانیک drive برای هرکدام به یک شکل عمل می‌کند و می‌تواند به طور مؤثری در موقعیت‌های حمله و دفاع استفاده شود. استفاده دقیق از متر drive می‌تواند به نفع بازیکن در نبرد تأثیر گذار باشد و تصمیم‌گیری در مورد استفاده مؤثر از بخشی از آن برای حمله غافلگیرکننده به حریف یا حفظ محافظت در برابر یک حمله، احتمالاً منجر به نبردهایی پرادرنالین خواهد شد، همچنین در حالت آنلاین و آفلاین.

Tekken 8 نسخه بعدی بازی پرطرفدار Tekken 7 از سال 2017 است و قرار است داستان درگیری قدرت خانواده میشیما را ادامه دهد. اما این بار، پدربزرگ خانواده، هیهاچی میشیما، تأیید شده است که درگذشته و صحنه‌ی نبرد نهایی بین پسرش، کازویا میشیما، و نوه‌اش، جین کازاما، آماده شده است. فیلم‌های بازی که تاکنون منتشر شده‌اند، نحوه‌ی بازی را نشان می‌دهند که سبکی مهاجمانه‌تر را تشویق می‌کند. در Tekken 8، سیستم حرارتی مورد استفاده قرار می‌گیرد که بازیکنان می‌توانند از آن برای ورود به حالتی قدرتمند در هنگام نبرد استفاده کنند و این قابلیت می‌تواند به شدت موثر باشد تا به سرعت با حریف مقابل برخورد کنند.

Mortal Kombat 1 که به تازگی معرفی شده است، به عنوان آخرین بازسازی سری بلندمدت Mortal Kombat عمل خواهد کرد. در حالی که یک انتخاب کلاسیک از شخصیت‌ها در آن حضور خواهند داشت، مانند لیو کانگ، گورو و شانگ تسونگ به نوبه خود زندگی جدیدی خواهند داشت و داستان احتمالاً به جهات غیرمعمول و خلاقانه‌تری هدایت خواهد شد. از زمان انتقال سری به گرافیک 2.5 بعدی در Mortal Kombat 9، همچنین بازسازی نشده بود و بسیاری از آنچه که در ورودی جدیدترین قسمت این سری انتظار می‌رود، سطح مشابهی از نوآوری باشد. Street Fighter 6 اولین حمله را به دو رقیب خود وارد کرده است، اما هر دو Mortal Kombat 1 و Tekken 8 علاقه‌مند به واکنش با حملات خود در آینده نزدیک هستند.

Street Fighter 6 در تاریخ 2 ژوئن 2022 برای کامپیوتر شخصی، پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری X/S منتشر خواهد شد.

لینک بازی Street Fighter 6 در سایت گیم سنتر : اکانت قانونی بازی Street Fighter 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *