مقالات

نقد Street Fighter 6: یک بازی بسیار هیجان‌انگیز و مبارزه‌ای با محتوای فراوان

کمپانی کپکام با یک بازی جدید از سری استریت فایتر بازگشت کرده و در این بازی، آن‌ها تمام تلاش خود را کرده‌اند. علاوه بر حالت کلاسیک برای مبارزه‌ها، یک جهان باز بزرگ نیز وجود دارد که در آن می‌توانید با هر کسی به مبارزه بپردازید.

این به سادگی بهترین بازی استریت فایتر تا به حال است و ششمین قسمت آن با عمل‌گرایی فراوان پر است.

تقریباً ۵۰ میلیون نسخه از این بازی فروخته شده و ۳۵ سال از شروع این سری بازی‌های اکشن پررولینگ می‌گذرد.

اما این بازی حس تازگی زیادی دارد زیرا سازنده‌های کپکام با استفاده از یک رویکرد سه‌گانه به سبک کال آف دیوتی، به بازسازی یک کلاسیک بازی پرداخته‌اند.

با استفاده از موتور تحت‌اللفظی Re Engine شرکت، این بازی مبارزه‌ای نسل بعدی ابتدا یک حالت کلاسیک بسیار گسترده را پوشش می‌دهد که برای تمامی سرگرمی‌های یک به یک شما مناسب است.

علاوه بر این، حالت داستانی جهان باز کامل نیز معرفی شده است، جایی که تقریباً هر کسی در خیابان می‌تواند برای مبارزه مورد استفاده قرار گیرد و یک مرکز مبارزه آنلاین-تمرکز شده نیز وجود دارد.

کپکام در این بازی، تمام تلاش خود را کرده است و یک بازی بسیار گسترده و پرمحتوا را ارائه داده است.

با شروع از Fighting Ground، این حالت اصلی بازی استریت فایتر شما را به حداکثر توانایی خود ارتقا می‌دهد.

شما در این بازی تمامی حالت‌های آرکید، جلسات آموزشی و مبارزات محلی که در بازی‌های قبلی استریت فایتر می‌بینید، خواهید داشت.

حالت آرکید یک حالت تک نفره است که در آن با رایانه به مبارزه می‌پردازید و درباره داستان هر مبارز بیشتر یاد می‌گیرید. پس از تکمیل، می‌توانید تصاویر را در گالری باز کرده و امتیازهای خود را در جدول رتبه‌بندی آنلاین بارگذاری کنید.

جذابیت های جدید بازی

همچنین یک حالت جدید به نام حالت مبارزه شدید معرفی شده است که با قوانین و جرأت‌های غیرمعمولی مانند وقوع ناگهانی یک گاو هجومی در هنگام مسابقه، رقابت‌ها را جذاب‌تر می‌کند.

این حالت بسیار سرگرم‌کننده است و به بازی پرهیجانی که قبلاً هم بوده، عنصری از هرج و مرج را اضافه می‌کند.

گیمپلی این بازی فوق‌العاده است، بگیرید که در سبک کلاسیک بازی کنید یا با استفاده از دکمه حمله ویژه، کمی کمک بگیرید.

با زنجیره‌ای از کمبوها و حرکات ویژه، صفحه نمایش به یک شورش رنگی از حرکت‌ها تبدیل می‌شود، با جرقه‌هایی که شبیه قلموزک‌های هنرمندان در اطراف قهرمان شما در حال گشت و گذار است. در حین اجرای حرکات ذهن‌تراش، برخی از آن‌ها با صحنه‌های بریده زیبا و خشونت‌آمیز خود همراه هستند.

حالت جهانگردی یک کشف جدید است.

این یک حالت داستانی تک نفره با عناصر نقش‌آفرینی (RPG) در جهان استریت فایتر است که مرزهای یک بازی مبارزه‌ای را گسترش می‌دهد.

اگرچه من طرفدار جهان کلاسیک و ساده‌ای که ساخته شده نبودم، اما به سرعت عاشق این واقعیت شدم که در آن می‌توانید با تقریباً هر کسی در آن جهان به یک مبارزه ناگهانی بپردازید، در حالی که در سبک Grand Theft Auto دنبال داستان می‌گردید.

این همه درباره بالا بردن سطح، یادگیری سبک‌های جدید مبارزه براساس همهٔ ۱۸ شخصیت اصلی – مانند چان‌لی و لوک – و مبارزه با حریفان قدرتمندتر در زمانی که به سطح مبارزه آن‌ها نزدیک می‌شوید، است.

گیمپلی به خوبی طراحی شده است و از حالت Fighting Ground متفاوت است؛ زیرا شما را به ترکیب و تطبیق سبک‌های مبارزه و حرکات ویژه در طول پیشرفت بازی ترغیب می‌کند.

همچنین، من از واقعیت که به ویژه در زمان سقوط شب، گروه‌های خلافکار که در خیابان‌ها پرسه می‌زنند می‌توانند از هر جایی ناگهان ظاهر شده و به شما حمله کنند و شما را به مبارزه وادار کنند، لذت بردم. حتی اگر آماده نباشید.

این حس همیشه در حال حرکت و در حال تن پاکردن را به شما القا می‌کند، و در حالی که داستان در برخی نقاط کمی عجیب است و صحبت‌های شخصیت‌ها مضحک است، هنگامی که شما به محل‌های مختلف جهان دسترسی پیدا می‌کنید، متوجه می‌شوید که این یک بازی بزرگ برای کاوش است.

در اینجا یک ابزار سفارشی‌سازی بزرگ هم وجود دارد که به شما امکان می‌دهد شخصیت منحصر به فرد خود را در استریت فایتر ایجاد کنید با کلی کلاه، لباس و خالکوبی های دیوانه‌وار که می‌خواهید.

مرکز مبارزه هدفش این است که یک مکان آنلاین برای جمع شدن و ملاقات مجازی بازیکنان باشد تا در میان کنسول‌های آرکید با یکدیگر رقابت کنند.

شما می‌توانید بازی بازیکنان دیگر را در کتابخانه‌های رتبه‌بندی شده، غیررسمی یا مبارزات شدید هماهنگ کنید، یا به مرکز بازی بروید تا از مجموعه نمایشی از برخی از بازی‌های کلاسیک آرکید کپکام لذت ببرید.

مرکز همچنین یک فروشگاه کالا با تنوع بسیار زیاد از اقلام مختلف دارد و شما می‌توانید از طریق پایگاه رویدادها در تورنمنت‌های آنلاین شرکت کنید.

همه چیز درباره ملاقات با افراد جدید از سراسر جهان در یک مکان مرکزی استریت فایتر است که پر از تمامی محتواهایی است که می‌خواهید در ژانر مبارزه ای لذت ببرید.

خوشحالم که بازی به ریشه‌های خود احترام می‌گذارد و با بازگشت شخصیت‌های معروف مانند ریو، کن و زنگیف، به آینده نیز نگاه می‌کند و شخصیت‌های جدید و متنوعی مانند لیلی، مانون و جی‌پی را اضافه می‌کند.

برای کاربران جدید و حرفه‌ای، آموزش‌های جامع، راهنمای شخصیت‌ها و آزمایشات کمبو، پایه‌ای قوی برای هر شخصیت ارائه می‌دهند.

و این حالت کنترل مدرن، به بازیکنان عادی یک فرصت واقعی برای مبارزه می‌دهد، زیرا معرفی دکمه حمله ویژه که قبلاً اشاره شد، واقعاً گیمپلی را ساده‌تر می‌کند و به شما امکان می‌دهد حرکات شگفت‌انگیزی را اجرا کنید بدون اینکه بخاطر زیادی کلید‌ها را بخاطر بسپارید.

در بخش صدا، نظراتی وجود دارد که در 13 زبان به صورت زمان واقعی کار می‌کنند و باعث می‌شوند مبارزات بیشتر به صورت دراماتیک و مثل یک نبرد eSports احساس شود.

و برای کسانی که در آینده بیشتر می‌خواهند، توسعه‌دهندگان چهار شخصیت جدید از تابستان امسال، موارد جدید مداوم درون بازی و بازی‌های کلاسیک قابل چرخش از سوی کپکام در مرکز مبارزه را قول می‌دهند.

این یک بسته بزرگ است.

برای خرید این بازی میتوانید وارد لینک اکانت قانونی بازی Street Fighter 6 شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *