مقالات

بازی‌های Call of Duty به صورت واقعیت مجازی – آیا قرار است اتفاق بیوفتد ؟

بازی‌های Call of Duty به صورت واقعیت مجازی

آیا تا به حال شاهد بازی‌های Call of Duty به صورت واقعیت مجازی بوده ایم؟ تا به امروز، این اتفاق رخ نداده است. در سال 2016، یک بازی انفرادی به نام “Jackal Assault VR Experience” با محتوایی مشابه Call of Duty: Infinite Warfare منتشر شد، اما متأسفانه این تجربه تنها به عنوان یک ابزار بازاریابی برای Call of Duty: Infinite Warfare عرضه شد و به یک سری از بازی‌های Call of Duty به صورت واقعیت مجازی منجر نشد.

علاوه بر این، Jackal Assault VR Experience تماماً بازی Call of Duty VR را که مردم امیدوار بودند، نداشت. این تجربه کاربران را در محیطی کابین خلبانی یک Jackal قرار می‌داد و بازی FPS معمولی Call of Duty را ارائه نمی‌داد. اگرچه پر از اکشن بود، اما بازی Call of Duty VR مورد انتظار مردم نبود.

در حالی که سری بازی‌های بزرگ دیگری به سمت واقعیت مجازی حرکت می‌کنند – به خصوص اخیراً اعلام Assassin’s Creed Nexus – Activision-Blizzard با پیشرفت کندی در این زمینه روبرو شده است.

آیا می‌توانیم Call of Duty را در واقعیت مجازی بازی کنیم؟

در حال حاضر، علاوه بر تجربه Jackal Assault VR Experience که قبلاً اشاره شد، هیچ بازی رسمی Call of Duty برای واقعیت مجازی وجود ندارد. با این حال، برای بازی‌های موجود Call of Duty، تعداد زیادی ماژول واقعیت مجازی توسط طرفداران ساخته شده است. اما تجربه شما در این مورد بستگی به درک شما از ماژول‌های PC و توانایی مقابله با مشکلات عملکرد در واقعیت مجازی خواهد داشت.

آیا می‌توانید Call of Duty را روی دستگاه Oculus بازی کنید؟

تنها بازی رسمی Call of Duty VR، تجربه Jackal Assault VR است که صرفاً برای دستگاه PlayStation VR عرضه شده است. هیچ بازی Call of Duty VR برای دستگاه‌های Oculus و همچنین دستگاه‌های برند Meta نیز وجود ندارد. همانطور که در بالا ذکر شد، ماژول‌های ساخته شده توسط طرفداران در دسترس هستند.

آیا می‌توانید بازی Warzone را در واقعیت مجازی بازی کنید؟

با وجود شایعات مختلف، بازی Call of Duty: Warzone سازگاری با واقعیت مجازی ندارد. شما نمی‌توانید بازی Call of Duty: Warzone را روی هیچ دستگاه واقعیت مجازی اجرا کنید. با این حال، می‌توانید آن را در سینمای واقعیت مجازی بازی کنید. در این حالت، شما به طور عمده به صورت سنتی بازی می‌کنید، اما با یک صفحه نمایش مجازی که تمام دید شما را پر می‌کند. برای این کار، می‌توانید برنامه‌هایی مانند Bigscreen را دانلود کرده و دستگاه واقعیت مجازی Meta Quest یا دستگاه‌های دیگری را به کامپیوتر خود متصل کنید تا از طریق اتصال Oculus Link بازی را تجربه کنید.

کدام بازی واقعیت مجازی بیشترین شباهت را به Call of Duty دارد؟

اگر نمی‌توانید منتظر باشید تا Activision-Blizzard تا برای انتشار نسخه ای ویژه ی واقعیت مجازی اقدام کند، گزینه‌هایی برای بازی‌های رسمی Call of Duty VR وجود دارد. Warzone VR یک بازی چندنفره واقعیت مجازی با قابلیت اجرا بر روی پلتفرم‌های مختلف است. Pavlov نیز یک بازی چندنفره FPS واقعیت مجازی بسیار مورد تحسین است. همچنین بازی Crossfire: Sierra Squad از شرکت Smilegate West به عنوان یک بازی همکاری گرم به نظر می‌رسد.

آیا به هر حال شاهد بازی‌های رسمی Call of Duty به صورت واقعیت مجازی خواهیم بود؟

در حال حاضر، نمی‌توانیم به طور قطع بگوییم که آیا در آینده بازی‌های رسمی Call of Duty به صورت واقعیت مجازی را خواهیم دید یا خیر. رشد مداوم واقعیت مجازی به عنوان یک رسانه بازی‌های الکترونیکی نشان می‌دهد که در آینده ممکن است شاهد آن باشیم. با این حال، Activision-Blizzard به طور خاص بسیار کند در این زمینه عمل کرده است. علاوه بر این، به نظر می‌رسد که مایکروسافت تقریباً به طور کامل از واقعیت مجازی دست برداشته است، بنابراین در صورتی که خرید Activision-Blizzard King صورت بگیرد، احتمال وجود برنامه‌های اعلام نشده‌ای برای بازی Call of Duty به صورت واقعیت مجازی به تعویق خواهد افتاد.

خواندن این مقاله را نیز از دست ندهید : تاریخچه بازی‌های Call of Duty: از ابتدای راه تا به امروز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *