مقالات

الدن رینگ: 10 باس با بیشترین HP

الدن رینگ: 10 باس با بیشترین HP

الدن رینگ: 10 باس با بیشترین HP

زیر سبک سولزبورن به خاطر تعدد باس‌هایی که در طول بازی پیدا می‌شوند، شناخته می‌شود. همانطور که Demon’s Souls در سال ۲۰۰۹ آغاز کرد، FromSoftware این زیر سبک را با باس‌هایی که می‌توانستند سخت، آسان، ناامید کننده، سرگرم کننده یا احساسی باشند، پیشگام کرد.

باس‌ها آمارهایی شبیه به بازیکن دارند، که HP بزرگترین مثال است. بسیاری از باس‌ها به یک آمار HP نیاز دارند که منطقی باشد و مهمتر از آن، متعادل باشد. با این حال، با ورود الدن رینگ، فرمول جهان باز آن به تجربه‌ای گسترده اجازه داد که مرز آمار باس‌ها را تحت فشار قرار دهد، به طوری که برخی از آنها به اعداد فوق العاده بالایی رسیدند.

10. Godrey, First Elden Lord

21,903 HP

گادفری، مبارزه با باس نهایی در الدن رینگ، یکی از بالاترین آمارهای HP را در بین باس ها دارد، همانطور که برای مردی در جایگاه او مناسب است.

با توجه به جثه و افسانه ای بودن گادفری، و همچنین شخصیتی که قدرت بدنی بالایی دارد، دادن یک استخر سلامتی بزرگ به او هم از نظر تماتیک و هم از نظر دانش منطقی است. او به شکل‌گیری سرزمین‌های میانی مدت‌ها قبل از شروع بازی کمک کرد، مانند نابودی غول‌های آتش یا زمانی که ارباب طوفان را شکست داد. در نتیجه، HP بالای او به عنوان یک شخصیت نجیب و افسانه ای برازنده اوست.

9. Elden Beast

22,127 HP

الدن بیست، باس نهایی الدن رینگ است و همانطور که انتظار می رفت، یکی از بالاترین نوارهای سلامتی را در بازی دارد.

نظر بازیکنان الدن رینگ در مورد مبارزه با این باس متفاوت است، بسیاری طراحی هنری منحصر به فرد و زیبای آن را تحسین می کنند، اما برخی دیگر گیم پلی مبارزه را به دلیل تمایل الدن بیست به فرار مورد انتقاد قرار می دهند. این را با بازی قبلی FromSoftware، Sekiro: Shadows Die Twice که به طور گسترده بهترین باس نهایی ساخته شده توسط آن ها در نظر گرفته می شود، مقایسه کنید و بیشتر مشخص می شود که چرا بازیکنان در مورد الدن بیست اختلاف نظر دارند. با این حال، این باس به دلیل استخر سلامتی بزرگش، یکی از سخت ترین باس های جانوری است که FromSoftware ساخته است.

8. Decaying Ekzykes

23,731 HP

با اینکه از نظر برخی مبارزات دیگر الدن رینگ، ایکزایز فاسد شده باس خیلی مهمی به حساب نمی آید، اما همچنان مقدار سلامتی نسبتا زیادی دارد.

بازیکنان زیادی ایکزایز را که در منظره پوسیده کائلید پیدا می‌شود، یکی از سخت‌ترین باس‌های اژدهای جهان باز می‌دانند. به طور قابل توجهی، از آنجایی که او در کائلید قرار دارد، ایکزایز از حملات پوسیدگی قرمز استفاده می‌کند که در صورت کنترل نشدن می‌تواند برای بازیکنان کشنده باشد. همچنین عرصه مبارزه او در مقایسه با سایر باس‌های اژدها مانند آگྷیل یا اسماراگ چندان بزرگ نیست که می‌تواند منجر به مرگ‌های آزاردهنده اما سریع بازیکن شود.

7. Great Wyrm Theodorix

25,649 HP

تئودوریک، باسی که تا حدودی در اواخر بازی مخفی است، آخرین مارمول آتشفشانی و تنها مارمول آتشفشانی دیگری است که نامگذاری شده است، همراه با ماکار. با توجه به اینکه تئودوریک در میدان‌های برفی تقدیس‌شده یافت می‌شود، HP بالای او مناسب است و یکی از معدود مبارزات باس غیرمهم با استخر سلامتی به این اندازه است.
در حالی که مبارزه با باس با ماکار و سایر مارمول‌های آتشفشانی تفاوتی ندارد، تئودوریک یک ورد جادوگری ارتباط با اژدها منحصر به فرد را رها می‌کند. با این حال، این مبارزه را می‌توان از طریق اختاپوس زمینی که در نزدیکی قرار دارد بی‌اهمیت کرد، زیرا می‌تواند به تئودوریک حمله کند.

6. Godskin Duo

26,350 HP

FromSoftware قبلا هم مبارزات باس‌هایی از این نوع را امتحان کرده بود، جایی که بازیکنان برای کم کردن نوار سلامتی کلی باید به دشمنان مجزا حمله کنند، مثل چهار پادشاه در Dark Souls. دوئت پوست‌خدایی، تلاش الدن رینگ در این زمینه است، اما نتیجه چندان درخشان نیست.

دوئت پوست‌خدایی، یکی از منفورترین باس‌های بازی (اگر نفرت‌انگیزترین نباشد)، ممکن است به خاطر نوار سلامتی‌اش اینقدر بدنام شده باشد. بسیاری از بازیکنان این مبارزه را به دلیل عدم تعادل نقد کرده‌اند، چرا که دو پوست‌خدا هیچ هم‌افزایی با هم ندارند و مبارزات جداگانه بهتری به حساب می‌آمدند. با ترکیب شدن این موضوع با تمایل پوست‌خداها به پرتاب گلوله‌های آتشین هنگام معالجه بازیکن که باعث ایجاد یک اثر آسیب تدریجی می‌شود، این مبارزه بسیار بحث‌برانگیز شده است. اما با اینکه آزاردهنده است، حداقل موسیقی بازی هرگز بازیکنان را ناامید نمی‌کند.

5. Dragonlord Placidusax

26,651 HP

پلácidosاکس، ارباب اژدها، باس اصلی که به سادگی در الدن رینگ قابل چشم‌پوشی است، سنت FromSoftware را در داشتن مبارزات اژدها به عنوان برخی از بهترین و سخت‌ترین مبارزات بازی‌هایشان، حفظ کرد.

الدن رینگ دارای برخی از عرصه‌های مبارزه با باس‌های واقعا جالب است که داستان‌های خود را به روش‌های جالب و متنوعی روایت می‌کنند.

پلácidosاکس، اولین اربد Elden در دانش بازی، به وضوح از اوج خود گذشته است، بدنش پر از زخم و آسیب است، به خصوص سرهای گمشده او به جز دو سری که هنوز سالم هستند. او با وجود ضعیف‌تر شدن نسبت به گذشته، همچنان می‌تواند با حملات هسته‌ای رعد و برق یا پرتو لیزر، هر مهاجمی را به طور لحظه ای نابود کند، در حالی که HP بالای او به او در این امر کمک می‌کند.

4. Malenia, Blade Of Miquella/Goddess Of Rot

33,251 HP

Malenia, بدنام‌ترین باس در Elden Ring، و اکنون که اغلب به عنوان سخت‌ترین باس در یک بازی شبیه سولز قرار می‌گیرد، در هر دو فاز مبارزه سلامتی زیادی دارد.

به‌صورت جداگانه در هر فاز، Malenia همچنان استخر سلامتی بزرگی دارد، اما این همان چیزی است که از یک باس انتهایی بازی انتظار می‌رود. در فاز اول، او 18473 سلامتی و در فاز دوم 14778 سلامتی دارد. با این حال، در کل مبارزه او مجموعاً 33251 سلامتی دارد که بازیکنان باید برای شکست او از آن عبور کنند.

3. Fire Giant

42,363 HP

آتش‌غول پیکر یکی از بزرگترین باس‌های الدن رینگ است، بنابراین برای اینکه بازیکنان حس کنند واقعا با چنین موجود عظیم‌الجثه‌ای مبارزه می‌کنند، به مقدار مناسب سلامتی نیاز دارد.

از نظر یک مبارزه با باس اصلی عادی و بدون حقه، آتش‌غول پیکر بالاترین مقدار سلامتی را در بازی دارد. آتش‌غول پیکر تلاش الدن رینگ برای خلق یک باس تماشایی است و FromSoftware در این زمینه عالی عمل کرده است. تضاد آتش با برف روی کوه در حالی که اרדتری در پس‌زمینه دیده می‌شود، نبردی را رقم می‌زند که گویی از دل افسانه‌ها بیرون آمده است. با وجود این، آتش‌غول پیکر با انتقاداتی هم روبرو شده است، زیرا جثه او یک نقطه ضعف به حساب می‌آید، چرا که بازیکنان گاهی اوقات نمی‌توانند ببینند که او چه حملاتی می‌خواهد انجام دهد. سلامتی بالای او تنها می‌تواند این مشکل را تشدید کند و بازیکنانی که این مبارزه را دوست ندارند، باید یک نبرد بسیار طولانی را پشت سر بگذارند.

2. Elder Dragon Greyoll

87,664 HP

گرچه گرایول اژدهای پیر، مبارزه با باس معمولی به حساب نمی آید، زیرا بازیکنان یا باید اژدهایان کوچک‌تر اطراف او را برای وارد کردن ضربه به او نابود کنند، یا فقط به بدن بی‌حرکت او حمله کنند که در آن مقابله‌ای نمی‌کند. او حتی نوار سلامتی باس روی صفحه نمایش ندارد.

اسلحه‌های خون‌آلود در الدن رینگ بسیار قدرتمند هستند و تارنی‌شده چند گزینه عالی برای انتخاب در ساختار خود دارد.

با این حال، او مقدار دیوانه‌کننده‌ای سلامتی دارد، که دومین مقدار سلامتی در الدن رینگ است. سلامتی او آنقدر زیاد است که بسیاری از بازیکنانی که تصمیم به کشتن او می‌گیرند، نوعی سلاح ایجادکننده وضعیت، عمدتا خونریزی، به همراه می‌آورند تا بتوانند تا حد امکان سریع سلامتی او را کاهش دهند. سلامتی زیاد او منطقی به نظر می‌رسد، زیرا او یک اژدهای عظیم‌الجثه با داستانی غم‌انگیز و تراژیک است که بخشی از منظره کائلید را می‌پوشاند.

1. Rykard, Lord Of Blasphemy

89,613 HP

ریکارد اگرچه روی کاغذ بالاترین مقدار HP را دارد، اما به دلیل ترفند مربوط به سلاح شکارچی مار، هنگام مبارزه با او اینطور به نظر نمی رسد. با این حال، این باس بیشترین سلامتی را در الدن رینگ دارد که بین ریکارد در فاز دوم و مار خدایی بلعنده در فاز اول تقسیم شده است. در فاز اول مبارزه با رئیس، مار خدایی بلعنده 30439 HP و ریکارد در فاز دوم 59174 HP دارد که در مجموع به 89613 HP می رسد و مبارزه ای جانانه را در عرصه غول پیکر رقم می زند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *