همانطور که در بسیاری از سری بازیهای ویدیویی رخ داده است، کرش باندیکوت در سالهای اخیر دوباره به زندگی بازگشت. عرضه بازی کرش تیم ریسینگ نیترو-فیولد نشان داد که تقاضا برای حس خاطرهانگیزی محدود به سری اصلی بازیها نیست. البته، هنگامی که اعلام شد که بازی Crash Team Rumble منتشر خواهد شد، مقایسهها با عنوان محبوب طرفداران کرش باش ناگزیر بود.
کرش باش یک بازی پارتی مانند بود که فقط برای پلیاستیشن منتشر شد و بازیهای ماریو پارتی را یادآوری میکرد. این بازی فرعی شامل چندین شخصیت از سری اصلی بود که در بسیاری از بازیهای کوچک شامل “پولار پوش” و “کرش دش” قابل بازی بودند. با وجود علاقه زیاد بازیکنان، در آن زمان بازی به خوبی به نقد مثبتی دست نیافت.
جذابیت های بازی Crash Team Rumble
با سرعتی بیش از بیست سال و نزدیک شدن به انتشار بازی Crash Team Rumble، حس متفاوتی را نسبت به اکثر بازیهای چندنفره آنلاین امروزی به خود میگیرد. اگرچه شما نمیتوانید تا تاریخ ۲۰ ژوئن ۲۰۲۳ به نسخه کامل دسترسی پیدا کنید، اما کسانی که بازی را پیشخرید کردهاند، به بتا بسته دسترسی داشتند همراه با چند نفر دیگر. من تصمیم گرفتم خودم هم بپرید و ببینم علت آشوب چه بود.
محیط زیبا و پر رنگ بازیهای کرش باندیکوت همچنان جذابیت خود را حفظ میکرد. با وجود اینکه در بتا بسته بود، کرش تیم رامبل بسیار شگفتانگیز بود و بدون هیچ باگ یا خطا، بدون مشکلی اجرا میشد. آموزش کوتاهی من را از طریق مکانیکهای ساده هدایت کرد و سپس در لابیهای جهانی آزاد شدم.
پیشنمایش یک حالت را نشان میداد که در آن دو تیم چهار نفره به دنبال جمعآوری میوههای وومپا برای کسب امتیاز بودند. در حین این فعالیت، یک پنجره کوچک وجود داشت که بازیکنان را قادر به ورود از آن میکرد، زیرا آنانی که تلاش میکردند امتیاز کسب کنند، آنچه را که جمع آوری کرده بودند را در منطقه امتیازدهی رها میکردند.
گیم پلی
هر شخصیت میتواند چندین بار بپرد، حمله کند و حرکت ویژهای انجام دهد که بسته به کلاس آن شخصیت متفاوت است. به عنوان مثال، کرش یک امتیازدهنده است که نقش او در جمعآوری بیشترین میوه وومپا و تحویل آن به منطقه امتیازدهی است. دینگودیل یک مسدودکننده است که قابلیت جذب میوههای وومپا را دارد و میتواند آنها را از بازیکنان دیگر بدزدد. اگرچه تا حدودی پایه و اساسی است، تفاوتهای تاکتیکی بین شخصیتها تأثیر قابل ملاحظهای در نحوه بازی شما دارد.
همچنین، آثاری که بسیار آشنا هستند در سراسر میدان بازی پراکنده شدهاند و هنگام جمعآوری آنها، دسترسی به چندین قدرت خاص فراهم میشود. این قدرتها شامل گیاهی است که میتواند پروژکتایل را اسپری کند (که به طور ماهرانه میتواند روی منطقه امتیازدهی قرار داده شود) و همچنین تقویت کننده اوکا اوکا برای تیم کلی است.

همچنین، پلتفرمهای جواهر ویژهای نیز وجود داشت که هنگام روشن شدن، به تیم تقویتی در مقدار میوه وومپا که میتوانند حمل کنند و به تبع آن امتیاز کسب کنند، کمک میکرد. این پلتفرمها به عنوان میدانهای کلیدی عمل میکردند زیرا بازیکنان در رقابت برای کنترل آنها مشغول بودند و برای گرفتن آنها باید آنها را برای چند ثانیه نگه داشت. البته، هر بازیکن یک نوار سلامتی دارد و تنها تعداد محدودی ضربه تحمل میکند. اگر بمیرید، باید به همراه تمام میوه وومپا و آثار خداحافظی کنید.
چندین اردوگاه جنگی نیز وجود داشت که در آن میتوانستید در نبرد به دست بیاورید، که به اندازهای قابل توجه بودند که تعداد حداکثر بازیکنان به هشت نفر محدود بود. مسابقات برای دو تیم چهار نفره طراحی شده بود و قابلیت بازی متقاطع نیز وجود داشت که در پیوند باعث سرعت و قابلیت اتصال سریع بازیکنان میشد. آنچه که به آن لذت بردم، نظرات داخل بازی بود که کمی بیشتر از حرکتهای شورشی تئاتری به بازی اضافه میکرد.
شرکت در مسابقات باعث ارتقای شخصیت شما میشود، که قدرتها و گزینههای سفارشی جدیدی را باز میکند، همچنین تجربه پاسیون فصلی را دریافت میکنید. بله، درست میفرمایید، سیستم پیشرفت آشنا در کرش تیم رامبل حضور دارد. به نظر میرسد همچنین در زمان انتشار یک پاس بتل پرمیوم وجود خواهد داشت، بنابراین هنوز مشخص نیست چقدر از آن قفل شده است و چقدر برای همه قابل دسترس است.
متقابلاً، ما از آن روش قدیمی ترجیح میدهم که محتوا را با تکمیل چالشهای خاص بدست آورم تا اینکه از طریق بازی کردن در تعداد بیپایانی از مسابقات، تجربه امتیاز تجمیع کنم. هنوز مشخص نیست چه مقداری برای ارتقا نیاز است (در بتا مقدار مناسبی بود)، اما بیایید امیدوار باشیم که مقدار آنقدر زیاد نباشد که مردم را از خود دور کند.
این بدان معنی است که راههای زیادی برای شخصیسازی تجربه خود وجود دارد، از آیتمهای معمولی مانند آواتارهای پروفایل تا چیزهایی که کمی غیرمعمول هستند. میتوانید انواع ترانهها را که هنگام بهترین عملکرد فردی اجرا میشوند، باز کنید، از جمله ورودیهای رترویی که شعله عشق گذشته را افروخته و همیشه موجب لبخندی میشوند. این مورد را واقعاً دوست داشتم.
اگرچه فقط یک حالت در دسترس است، اما وعده داده شده است که هنگام انتشار کرش تیم رامبل و در آینده، چیزهای بیشتری برای انتظار وجود دارد. در حال حاضر، با توجه به قیمت ورودی که تنظیم شده است، یعنی 24.99 پوند، ارائه شده کمی خسته کننده به نظر میرسد که کمی نگرانم میکند. میدانم که فقط بتا است اما همچنان نگرانم.
همه چیز بستگی به مقدار محتوای موجود در زمان انتشار دارد، اما به شخصه فکر میکنم کرش تیم رامبل نیاز به چیزهای بیشتر از شخصیتها و نقشههای جدید دارد – حالتهای بازی که به طور اساسی بازی را بهتر یا بدتر میکنند. امیدوارم که این اتفاق بیفتد زیرا من با بتای بسته لذت بردم که واقعاً تشنهٔ عملکرد مبارزهای بندیکوت بیشتر شدم. بیا برسانیم آن را.
کرش تیم رامبل در تاریخ 20 ژوئن 2023 برای Xbox One و Xbox Series X|S عرضه خواهد شد. نسخههای استاندارد (£24.99) و دلوکس (£34.99) در فروشگاه Xbox برای پیشخرید آماده شده است. همچنین در پلیاستیشن نیز عرضه خواهد شد.