مقالات

ویژگی های جذاب بازی Forspoken

خرید اکانت قانونی بازی Forspoken

نقد و بررسی بازی forspoken

ما در این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی بازی forspoken بپردازیم ، در نتیجه چنانچه مایل هستید با این بازی آشنا شوید با مجموعه ی فروش اکانت های قانونی کنسول های بازی۹ و ۸ گیم سنتر همراه باشید .

داستان بازی forspoken :

ابتدایی ترین سکانس این بازی در دادگاه اتفاق می افتد ، در واقع ما به عنوان یک دختر بیست و یک ساله که یتیم است با قاضی در حال صحبت کردن می باشیم . ما در همین ابتدای بازی با frey که همان دختر است به طور دقیق و کامل آشنا می شویم . در واقع این دختر در کودکی پدر و مادرش او را در گوشه ای از خیابان گذاشته اند و او در ینیم خانه و به دور از تجربه ی مهر و عاطفه ی پدر و مادرش بزرگ‌ شده است . او به دلیل روحیه ی سرکشی که دارد جهت رفع مشکلات مالی خود به عنواع خلاف مانند دزدی و سرقت روی آورده است . در نتیجه تا این متوجه شدیم که frey دختری یتیم ، سرکش ، خلاف کاری است که مشکلات مالی زیادی دارد و به دور از محبت خانواده بزرگ شده که هیچ دوستی ندارد . در جایی از بازی ما متوجه این می شویم که frey تمامی داریش را در آتش سوزی خانه اش از دست می دهد و چون دیگر امیدی به زندگی ندارد قصد خودکشی به سرش می زند که متوجه یک چیز خاصی می شود ، آن شی که توجه او را به خود جلب کرده دست بندی قدیمی در مغازه‌ای متروکه است . Frey خود را به داخل مغازه می رساند ، دستبند را بررسی می‌کند و در همین جا ، پرتالی باز شده و او به دنیایی دیگر می فرستد . مشابه چیزی که در انیمه‌ های Isekai به دفعات شاهد آن بوده‌ایم ! حال این سوال پیش می آید که دنیای بازی forspoken در بعدی قرار دارد ! در واقع بازی Forspoken در بُعد (Dimension) متفاوتی از زمین اتفاق می افتد که Athia نام دارد . این سرزمین بسیار پهناور و بزرگ است که اکنون دچار یک مشکل جدی می باشد و با نا بودی و مرگ دست و پنجه نرم می کند . در تمام Athia ، ما شاهد بروز بیماری و اتفاقی به نام Break هستیم که به واسطه این Break ، محیط Athia دگرگون می‌ گردد و تمام موجودات زنده ، اعم از حیوانات و انسان‌ ها به موجودات زامبی مانند تبدیل شده و به طور کلی ، این Break مانند طاعون در حال بلعیدن Athia است . در این بازی تنها یک بخش وجود دارد که اسیر Break نشده و آن بخش Cipal نام دارد . Frey به واسطه ی دستبند جادویی که دارد تحت تاثیر Break قرار نمی گیرد و به همین خاطر انسان هایی آنجا زندگی می کنند دو واکنش متفاوت نسبت به او دارند . عده ای آن را شیطان می نامند و عده ای به نام امید اخر بشريت از اون یاد می کنند . از سوی دیگر ، باید به Tanta‌ها اشاره کنم. Tanta‌ها ، چهار زن قدرتمندی هستند که سال‌ها به اداره Athia مشغول بودند و به لطف قدرت خود ، تمام توان خود را برای خدمت به Athia انجام می‌دادند . اما Break در نهایت آن‌ ها را نیز از پای درآورد و به علت موردی خاص که در اواخر بازی فاش می‌ شود ، چهار Tanta کم کم عقل و هوشاری خود را از دست دادند و خود به کشتار مردم مشغول شدند ! برخلاف سایر شخصیت های اصلی داستان Frey فردی شجاع ، دلسوز ، قهرمان و فداکار نمی باشد چرا که او Athia خانه ی خود نمی داند و دچار یک نوع دو گانگی در شخصیت می شود از طرفی اون تنها کسی است که شاید بتواند بشریت را از چنگال Break نجات دهد .

ویژگی های جذاب بازی Forspoken

نقد بازی Forspoken :

تا این جای کار این بازی روی کاغذ مورد قبول می باشد، اما پارامتر های مختلفی موجب شده که این بازی در حد انتظار مطلوب نباشد . دنیای Forspoken را با یک جمله‌ ی کوتاه می‌ توان خلاصه کرد : «پر از خالی». وسعت نقشه‌ی Forspoken بسیار قابل توجه است ، اما متاسفانه کار خاصی برای انجام دادن وجود ندارد . نبود ماموریت فرعی درست و حسابی باعث شده عملا بحث کاوش و اکتشاف مناطق بدون دلیل و هدف باشد و از طرف دیگر ، چون کل مناطق بازی درگیر Break هستند و هیچ انسانی وجود ندارد ، دنیای بازی بسیار حالتی بی‌روح دارد و صرفا پر شده از خرابه‌ های مختلفی که زمانی محل زندگی انسان‌ ها بوده‌اند و هیولا ها‌یی که در محیط در حال گشت و گذار هستند . این بازی تعداد کمی شخصیت مهم و تاثیر گذار دارد و کل بازی و روایت داستان روی دوش ۳ نفر می باشد . همان طور که گفته شد کم بودن شخصیت های اصلی از یک طرف و از طرف دیگر عدم روایت و پرداختن صحیح به این شخصیت ها موجب شده که شاهد ضعف‌ و اشکلات زیادی در بخش داستان بازی باشیم . در کل ما در این بازی شاهد دوازده مرحله اصلی هستیم که این مراحل ، به ساده‌ ترین شکل ممکن ، روایت شده و اتفاق می‌افتند . به نقطه A برو ، دشمنان را بکش و به Cipal برگرد با این حال شیوه روایت بازی هر شخصی را دچار سردرگمی می کند . مشکل بعدی این بازی دیالوگ های آن است . نویسندگان بازی سعی کرده اند برای frey

دیالوگ های تینجری و مدرن بنویسند که در طول بازی لحظه های خنده داری ایجاد نمایند که بسیار در این موضوع شکست خورده اند چرا که frey شخصیتی در دنیای فانتری نیست بلکه دختر جوان آمریکایی در قرن بیست و یکم می باشد . از طرف دیگر بازیکنان این بازی نمی تواند احساسات خود را بروز دهند نه شادی ، نه شکست و ….. مشکلات پرداخت به شخصیت‌ های فرعی ، در کنار ضعف دیالوگ نویسی و نبود کاراکتر های مکمل مناسب ، باعث شده است روی هم رفته داستان بازی Forspoken در حدی معمولی و پایین‌ تر از حد تصور ظاهر گردد و گویی ما شاهد سریالی درجه دو یا سه هستیم که حول محور شخصیتی مدرن در دنیایی فانتزی جریان دارد . با وجود این که غالبا ، تم فانتزی و جادویی ، بستری بسیار مناسبی برای خلق شخصیت‌ های جذاب ، پیچش‌ های داستانی و آنتاگونیست‌ های متفاوت فراهم می‌کند ، اما Forspoken تمام پتانسیل بالقوه خود را نادیده می‌ گیرد .

کلام انتهایی :

تا این جای مطالب به ضعف های بازی اشاره شد اما یکی از مواردی که جزو نقطه قوت های بازی محسوب می شود ، پایان بندی بازی است . به طوری که اتفاقات بازی و داستان به شکل قابل قبولی جمع بندی می‌ شوند و در عین حال ، بستر لازم برای دنباله‌ ی احتمالی Forspoken نیز فراهم می‌ شود . در کل ، در Forspoken شاهد چهار جادوی کلی منحصر به فرد هستیم که با رنگ‌ های بنفش، قرمز، آبی و سبز از یکدیگر متمایز شده‌اند . در ابتدای بازی ، Frey تنها جادوی بنفش را در اختیار دارد و با پیشروی در خط اصلی داستان و کشتن Tanta‌های چهارگانه ، قابلیت جدیدی دریافت خواهد کرد و رفته رفته قدرتمند‌تر خواهد شد . بزرگ‌ترین نقطه قوت گیم‌پلی و شاید بزرگ‌ترین نقطه قوت کل بازی، تنوع فوق‌العاده بالای جادو‌ها و Spell‌ها است . در بخش گرافیکی ، باید بگویم بازی Forspoken چشم‌ نواز است ، اما نسبت به دیگر آثار نسل نهمی و آثار 2023، آن قدر هم جلوه‌های بصری محشری ندارد

برای خرید اکانت قانونی بازی Forspoken در ظرفیت های مختلف میتوانید وارد لینک زیر شوید

اکانت قانونی بازی Forspoken

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *