مقالات

بهترین بازی های اختصاصی پلی استیشن که باید امتحان کنید

یکی از ویژگی هایی که پلی استیشن در طول پنج سال گذشته موفق شده است، دارا بودن کتابخانه گسترده ای از بازی های انحصاری کنسول است که شما نمی توانید آنها را در هیچ جای دیگری بازی کنید. از بالاترین ارتفاعات داستان گویی با The Last of Us تا ساخت جهانی محدود و چالش برانگیز با Bloodborne، در کنسول پرچمدار سونی، برای همه چیزی موجود است. تنوع زیادی در این لیست وجود دارد، به طوری که حتماً چیزی برای شما در لیست زیر وجود دارد.

با اینکه برخی از بازی هایی که در موردشان صحبت می کنیم، نیز بر روی کامپیوتر قابل بازی هستند، اما هنوز به طور انحصاری برای خانواده پلی استیشن موجود هستند.

#21 God of War: Ragnarok

بهترین بازی های اختصاصی پلی استیشن

آیا آماده هستید که قدرت کشتن خدا را به دست بیاورید؟ اگر بله، برای God of War: Ragnarok آماده شوید! این پیروزی به بازگشت مجدد فرنچایز محبوب PS4 است، شما با چاقوی Kratos و سایر اسلحه هایش جنگیده و سعی می کنید زمستان بی پایانی را که اودین ساخته است متوقف کنید.

اما او تنها کسی نیست که در سفری هست. آترئوس در تلاش است که بیشتر درباره خودش و سرنوشت خود بیاموزد. پدر و پسر باید با هم کار کنند و کارهای خودشان را انجام دهند تا بخش عمده ای از خدایان نورس را نابود کنند و نه جهان را نجات دهند.

Kratos دیگر به دنبال جنگ نمی گردد. اما قصد دارد جنگ را به همراه داشته باشد!

برای تهیه اکانت قانونی این بازی وارد این لینک شوید : اکانت قانونی بازی God of War Ragnarok

#20 Beyond Two Souls

بیوند: دو روح، پیروی از بازی Heavy Rain موفق دیوید کیج است. این بازی نیز یک بازی درام اکشن-ماجراجویی تعاملی است که نتیجه داستان به اقدامات و انتخاب‌های گفتاری بازیکن وابسته است. در این بازی، شما بازیگری جودی هولمز را بر عهده دارید، که با یک موجود به نام آیدن ارتباط روحی نامفهومی دارد و می‌تواند از قدرت تلپاتیک آن استفاده کند. پس از یک حادثه غیرمنتظره که به دلیل اقدام آیدن رخ می‌دهد، والدین جودی برای کمک به او با شرایطش سعی می‌کنند و او را تحت مراقبت دپارتمان فعالیت‌های پارانورمال ایالات متحده قرار می‌دهند. با بازیگران برجسته از جمله الن پیج و ویلم دافو، داستانی چگونه تراکم و جذابیت خود را نشان می‌دهد که بازیکن را به خود جذب می‌کند و ارزش بازی دوباره کردن آن را دارد.

#19 Gran Turismo Series

سری مسابقات ماشین‌سواری برجسته پلی‌استیشن به نام Gran Turismo، از مدت زمان زیادی پیش شروع شده است. این سری، با انتشار برنامه‌های Forza به میزان گسترده تری منتشر نشده است، اما هنوز دارای بسیاری از دلایل جذاب برای طرفداران خود است. نسخه GT Sport برای PlayStation 4 روی شبیه‌سازی تمرکز دارد و نسخه اخیر Gran Turismo 7 برای PlayStation 5 هم تاکید بیشتری بر حالت بازی تک نفره دارد و به افرادی که اطلاعات خود را درباره ماشین‌ها، تنظیمات و خودروهای مورد علاقه خود به اشتراک می‌گذارند توجه می‌کند. در هر دو نسخه بازی، می‌توانید به مسابقه‌های آنلاین شرکت کنید و از ماشین‌های مختلفی که در کتالوگ پلی‌استیشن قرار دارند، استفاده کنید.

#18 Until Dawn

Supermassive Games با انتشار Until Dawn در سال 2015 به شهرت رسید. این بازی ترسناک با شخصیت‌های دارای گوناگونی و جذابیت است که بر اساس تصمیمات شما به زندگی یا مرگ می‌روند. سیستم Butterfly Effect در بازی بر این اساس است که هر تصمیمی که شما بگیرید، می‌تواند اثرات بسیار زیادی در داستان بازی داشته باشد. تعداد زیادی از پایان‌ها و نتایج مختلفی که می‌توانید شاهد آنها باشید، برای شما ارزش بازی مجدد را ایجاد می‌کند و شما را ترغیب به بازگشت و انجام کارها به شیوه‌های متفاوت می‌کند.

#17 Heavy Rain

Heavy Rain از Quantic Dream و David Cage قبل از بازی Beyond Two Souls منتشر شد و با نزدیک به همه جا مورد استقبال قرار گرفت. پس از اینکه پسر ایتان، شان، توسط قاتل Origami معروف ربوده شد، ایتان برای پیدا کردن پسرش و قاتلش به اقدام می‌پردازد. داستانی پر هیجان از جنایت و درام که مجدداً تصمیمات و حدس و استنتاجات بازیکنان برای کشف حقیقت پشت قاتل Origami بسیار مهم است. در Heavy Rain مهم است که به جزئیات ریز توجه شود، زیرا بازیکنان می‌توانند با تکمیل بازی، حتی بدون کشف هویت واقعی قاتل، به پایان برسانند که می‌تواند به پایان نامطلوبی برسد. این بازی، اولین بازی با فرمول Heavy Rain بود که پس از انتشار در سال 2010، شاید بهترین بازی نراتیو-محور باشد.

#16 Destruction AllStars

اگر چیزی وجود دارد که از روزهای پلی استیشن 3 کاسته شده است، بازی‌هایی با تمرکز قوی بر نبرد وسایل نقلیه است. در حالی که بازی‌هایی مانند Twisted Metal و نسخه دوم آن به طور گسترده‌ای موفق بودند، اما برای بازی‌هایی با سبک آرکید وسایل نقلیه، جای بزرگی وجود نداشت که در آن، هدف اصلی تنها بر روی رانندگی بود و بازیکن باید با سرعت به دشمنانش برخورد کند. Destruction AllStars تلاشی است برای بازگرداندن این سبک بازی به محیط پلی استیشن، آن را با نبرد آرکید وسایل نقلیه با توانایی جداسازی از خودروهای خود و ورود به نبرد پا به پا ترکیب کرده است. نتیجه نهایی یک تجربه فرنتیک و با اکتان بالاست که در هر لحظه هر چیزی ممکن است رخ دهد.

#15 Days Gone

بازی Days Gone که توسط استودیو Bend ساخته شده و در سال ۲۰۱۹ منتشر شد، در بین بازی‌های زامبی کمترین بازی است که تجربه پسا‌آپوکالیپسی را در یک دنیای باز با اجتماعات زامبی‌های فراری به ارمغان می‌آورد. بازیکنان نقش شخصیت اصلی بازی به نام Deacon St. John را ایفا می‌کنند که در یک دنیایی پر از زامبی‌های فراری به دنبال همسر خود می‌گردد. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد Days Gone، استفاده از موتور سیکلت Deacon به عنوان اصلی ترین وسیله نقلیه در این دنیای باز است که با پیشرفت داستان، امکان ارتقاء و سفارشی کردن آن وجود دارد. بازی Days Gone یک تجربه دنیای باز قابل اندکی توجه است و علاوه بر آن در بین بازی‌های زامبی، بازیکنان تجربه‌ای جدید و متفاوت خواهند داشت.

#14 Infamous Second Son

قبل از انتشار بازی شگفت‌انگیز Ghost of Tsushima، شرکت Sucker Punch Productions بیشتر به خاطر کار خود در سری Infamous شناخته شده بود. در Infamous Second Son شما به عنوان شخصیت اصلی با نام Delsin Rowe با قدرت های فوق العاده جدیدی که در نتیجه یک حادثه در شهر خود به دست می آورید، بازی می‌کنید. این بازی برای PlayStation 4 منتشر شده است.

Infamous Second Son یک بازی اکشن-ماجراجویی از سوکر پانچ پروداکشنز است که داستان آن درباره‌ی Delsin Rowe است که بعد از یک حادثه‌ی ناگوار قدرت‌هایی فوق‌العاده پیدا می‌کند. بازی دارای سیستم اخلاقی است که در آن تصمیم‌های شما بر روی داستان و گیم‌پلی تاثیر می‌گذارد. بازیکنان می‌توانند با استفاده از قدرت‌های Delsin از شهر Seattle با سرعت و دقت بیشتری برای بررسی جزئیات و شناخت محیط بازی استفاده کنند. Infamous Second Son با داشتن یک داستان دلپذیر و شخصیت‌های عمیق و با عیوب، می‌تواند تجربه‌ی هیجان‌انگیزی را برای بازیکنان ایجاد کند.

#13 Detroit Become Human

دیتروییت بکام هیومن، آخرین بازی کوانتیک دریم (بدون در نظر گرفتن بازی جدیدش به نام ستارگان جنگی: اکلیپس) در یک دنیایی با اندروید هایی که در آن جای خود را گرفته‌اند، رخ می‌دهد. داستان سه اندروید متفاوت، کانر یک اندروید بازرس پلیس، کارا یک خدمتکار خانه و مارکوس یک مراقب اندروید را روایت می‌کند. رویدادهایی که این اندرویدها تجربه می‌کنند، باعث می‌شود به خودآگاهی برسند و به دنبال رفع تعارضات خود باشند.

داستان هر سه اندروید به طور منظم با یکدیگر تداخل پیدا می‌کند و همانند سایر بازی‌های کوانتیک دریم، پایان و نتیجه نهایی هر کاراکتر توسط تصمیماتی که بازیکن در طول داستان می‌گیرد تعیین می‌شود. این بازی به بررسی موضوعاتی مانند اراده آزاد و برابری می‌پردازد و با بازیگران برجسته خود نمایش دندان می‌دهد. اگر عاشق داستان‌های هشداردهنده و تنظیمات علمی-تخیلی با داستان‌های پرطرفدار و شخصیت‌های جالب هستید، این بازی برای شما پیشنهاد می‌شود.

#12 Horizon Zero Dawn

Horizon Zero Dawn، با عرضه‌ی آن در سال ۲۰۱۷، در چندین جنبه نسبت به بازی‌های دنیای باز به یک نقطهٔ تحولی تبدیل شد. این بازی، با این که توسط The Legend of Zelda: Breath of the Wild کنار گذاشته شده بود، بسیاری از موارد را به خوبی انجام داد. اول از همه، این بازی یکی از بهترین سیستم‌های مبارزه را که تا به حال در یک بازی دنیای باز اجرا شده است، دارد. با مبارزه‌ی سریع و واکنشی که بازیکنان باید به طرز هوشمندانه ای از ماشین‌های خطرناک دفاع کنند و نقاط ضعف را هدف قرار دهند و با انواع مختلفی از اسلحه‌ها، بسیاری از مهارت‌ها و تجربیاتی برای کشف و بهره‌برداری وجود دارد. همچنین، دارای یک داستان علمی-تخیلی جذاب و شخصیت‌های فوق‌العاده است که باعث شده تا این بازی را برای تجربه‌ی کردن، شایستهٔ دیدن باشد.

#11 Horizon Forbidden West

بعد از موفقیت Zero Dawn، بودن پیش بینی شده بود که یک نسخه دومی از بازی منتشر شود و دقیقاً همین چیزی است که Horizon Forbidden West ارائه می دهد. این بازی، نشان دهنده توانایی هایی است که PlayStation 5 دارد. با گرافیکی شگفت انگیز و استفاده عالی از قابلیت های DualSense مانند adaptive triggers و haptic feedback. اضافات کوچک اما مفید در کاوش و مبارزه به بازی اضافه شده است که تجربه بازی را بهبود می بخشد. با ماشین های جدید و مناظری که هیچ کس پیش از این آنها را ندیده است، Forbidden West برای طرفداران بازی اصلی و بازی های باز بودن دنیا، باید بازی شود.

#10 Ghost of Tsushima

“Ghost of Tsushima” از Sucker Punch Studios، یک بازی جهان باز در جزیره‌ی تسوشیما در ژاپن است. در این بازی، شما برای آزادی از حکومت ستمگرانه‌ی مغول‌ها به جنگ می‌روید. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این بازی، مبارزات بسیار هیجان‌انگیز است که با رعایت نکاتی از اصول سامورایی صورت می‌گیرند. همچنین داستان اصلی بازی، جین، قهرمان بازی را به مبارزه با روش‌هایی که در کد اخلاقی سامورایی محسوب می‌شود، می‌کشاند و این داستان به طور مداوم مبارزات و جنگ داخلی بین دو نیروی مخالف را دنبال می‌کند. “Ghost of Tsushima” با مناظر بسیار زیبا و سیستم مبارزه‌ی هیجان‌انگیزش، یک بازی شگفت‌انگیز جهان باز است که ارزش تجربه دادن را دارد.

#9 Uncharted Series

سری بازی‌های Uncharted یکی از محبوب‌ترین اکسکلوزیو های کنسول پلی استیشن است که برای علاقمندان به اکشن، ماجراجویی و رازهای جهانی بسیار جذاب است. در این بازی، بازیکنان نقش نیتان دریک را بر عهده دارند، یک ماجراجوی دلیر که همیشه در جستجوی گنجینه هایی جهانی است. هر بازی در این سری به سبک و تم متفاوتی است، اما هرکدام از آن‌ها با صحنه‌های اکشن هیجان انگیز، پازل‌های جذاب و شوتر سوم شخصی هیجان‌انگیزی که با هر نسخه بهتر می‌شود، برای بازیکنانی که علاقه‌مند به چنین سبک بازی‌هایی هستند، بسیار جذاب است.

#8 Ratchet & Clank Series

https://game-center.ir/

سری بازی‌های Ratchet & Clank یکی دیگر از سری‌های طولانی و پرطرفدار انحصاری کنسول پلی‌استیشن است. در این بازی‌ها اغلب کنترل کاراکتر Ratchet را در دست دارید که همراه با دوستش Clank سفری پرماجرا را آغاز می‌کند. از ویژگی‌های بازی‌ها می‌توان به سلاح‌های عجیب و غریب و گستره‌ای اشاره کرد که به بازیکن امکان انتخاب و استفاده از آن‌ها را می‌دهند. بازی‌های این سری دارای سیاره‌های مختلفی هستند که در هر یک از آن‌ها با دشمنانی مواجه خواهید شد که باید با استفاده از سلاح‌های خود آن‌ها را شکست دهید. Ratchet & Clank: Rift Apart که به تازگی برای کنسول پلی‌استیشن ۵ منتشر شده است، بیشتر تمرکز خود را بر روی سفرهای بعدی و سفر در بعد و برگرداندن تعادل در جهان دارد. با توجه به گسترده بودن تخیل و داستان سری، این بازی‌ها برای هر دو کودکان و بزرگسالان بسیار جذاب هستند و قابلیت سرگرمی بالایی را دارا هستند.

#7 Shadow of Colossus

Shadow of the Colossus یکی از بازی‌هایی است که به شکل نامحدود شگفتی برانگیز است. یک ایده فوق‌العاده که به حداکثر خود رسیده و با شکوه خود را به پایین می‌آورد، به طوری که از ادامه دادن خودداری می‌کند. این ایده ساده است، شما برای نجات عشق خود از بیماری جانشانی باید چندین Colossi را بکشید، اما در اجرا است که Shadow of the Colossus برجسته می‌شود. هر colossus مثل یک پازل نبردی است، زیرا شما باید بر روی آن‌ها و محیط‌های آن‌ها بالا بروید و سعی کنید مشخص کنید نقاط ضعف آن‌ها کجاست. همه چیز با یک پایانی متفاوت که شما را بی‌صدا و تفکر کنان از آنجا خارج می‌کند و تجربه‌ای شگفت‌انگیز به شما ارائه می‌دهد. بازسازی PlayStation 4، بهترین روش برای بازی است، اما نسخه اصلی PlayStation 2 نیز لذت بخش است.

#6 God of War Series

خلاصه: با گذشت زمان، سری بازی‌های God of War در انواع و اقسامی روی کنسول‌های PlayStation منتشر شده است. با بازی God of War 2018، سری به یک بازی تازه با تمرکز بیشتر بر روی داستان و بازی‌ای کاملاً تجدید شده تبدیل شد. بازی جدید تفاوت زیادی با قسمت‌های قبلی داشته، اما همچنان برای فردی که با شخصیت آشنا است جذاب است. بازی God of War III: Remastered همچنان تجربه‌ی خوبی از بازی‌های God of War است و می‌تواند به عنوان تجربه‌ای جدید ارائه شود.

#5 The Last of Us Part 2

“The Last of Us Part II” یک بازی واقعا برانگیزنده، عاطفی و عالی است که به بررسی چرخه خشونت، انتقام و تاثیر آنها بر کسانی که نزدیک به ما هستند می‌پردازد. این بازی در حالی که در ژوئن 2020 به بازار عرضه شد، طرفداران را به دو گروه تقسیم کرد. از نقطه نظر گیم پلی، سیستم های قوی بازی اول ارتقا یافته و با افزودن های کوچک و معنادار بهبود یافته است. همچنین در بازی تاکید قوی بر بقا و جمع آوری منابع می‌شود که شما را برای بررسی محیط‌هایی که توسط آلودگی ها پر شده اند، به چالش می‌کشاند. در بازی “The Last of Us Part II” بازی هوشمند برای شما کلیدی است، اما گذر از دشمنان طی مراحل مختلف بازی با استفاده از روش های مختلف (مخفی یا خیر) بسیار رضایت‌بخش است.

#4 The Last of Us Part 1

The Last of Us Part I با بازی‌های سینمایی جدید در صنعت بازی‌های ویدیویی محبوب شد و بسیاری این بازی را اثری بی‌نقص می‌دانند. داستان آن در جریان پساپایانی در آمریکا رخ می‌دهد و شما در نقش جوئل بازی می‌کنید که درگیر یک طرح قاچاق دختر جوانی به نام الی می‌شود. رابطه جوئل و الی محور داستان بازی است و نوشتار قابل اعتماد و اجرای خوب بازیگران آن باعث شده است که این بازی به عنوان شاهکاری شناخته شود. طراحی بازی نیز بسیار کامل است و این بازی را باید حتماً تجربه کرد.

#3 Returnal

اکانت قانونی Returnal

Returnal بازی انحصاری PlayStation 5 است که در مارس 2021 منتشر شد. این بازی یک تجربه Rogue-like هیجان انگیز با گرافیک بالا، کنترل حرکتی و جذابیت چشمگیری است. شما در نقش Selene هستید که در سیاره‌ای به نام Atropos سقوط کرده است. هر بار که Selene می‌میرد، بازی از ابتدا شروع می‌شود و او باید دوباره تلاش کند تا به سمت هدفش برسد. با توجه به گیم‌پلی هیجان‌انگیز و قابل اعتیاد آن و همچنین توانایی نشان دادن قدرت DualSense و PlayStation 5، بازی Returnal ارزش تجربه برای هر طرفدار ژانر Rogue-like را دارد.

برای خرید اکانت قانونی این بازی از این لینک استفاده کنید : اکانت قانونی بازی Returnal

#2 Demon’s Souls

در حالی که بازی‌های Souls بدون شک توسط بازی‌هایی مانند Dark Souls و Bloodborne محبوب شدند، مهم است به یاد داشته باشیم که این همه با بازی Demon’s Souls شروع شده است. اخیراً برای پلی‌استیشن 5 بازسازی شده است و دیدگاه‌های بسیاری به این بازی دارند. این بازی نشان می‌دهد که ایده‌های Dark Souls از کجا آمده‌اند و چگونه آن‌ها را بهبود بخشیده‌اند. اگرچه ممکن است سطح پیچیدگی در طراحی سطح و بزرگان مشابه Dark Souls نباشد، اما برای طرفداران Souls همچنان کافی است. علاوه بر این، سادگی نسبی Demon’s Souls باعث شده است که برای کسانی که می‌خواهند وارد این مجموعه شوند، یک نقطه شروع خوب باشد. بازسازی پلی‌استیشن 5 یک شگفتی بصری است و بدون شک بهترین روش بازی کردن با بهبودهایی در کیفیت زندگی است.

#1 Bloodborne

Bloodborne، بهترین و موفق‌ترین بازی از FromSoftware است که شدیدا توصیه می‌شود. این بازی تاثیرات بسیار زیادی از هورور کیهانی و H.P. Lovecraft دارد و دنیایی ترسناک و پر از راز و رمزار را رقم می‌زند. در مقابل بازی Dark Souls، Bloodborne با سرعت و حرکت آسان‌تر، کنترل بازی را در اختیار بازیکنان می‌گذارد.

با داشتن یکی از بهترین داستان‌های محیطی و بزرگ‌ترین مبارزات رئیسی که تا به حال توسط FromSoftware طراحی شده‌اند، Bloodborne توسط بسیاری از گیمرها بسیار مورد علاقه قرار گرفته است. این بازی بسیار چالشی است، اما یکی از بهترین روش‌هایی برای ورود به دنیای Souls است، زیرا تمرکز آن بر روی اجتناب از ضربات و نبردهای متحرک برای بازیکنان قرار دارد. Bloodborne یک بازی است که باید از آن لذت ببرید، زیرا کیفیت آن با کلمات قابل بیان نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *